Bisschoppen, neem deze suggesties ook nog mee

Kerk

De ontwerptekst van de Belgische bisschoppen voor de volgende sessie van het synodaal overleg in oktober werd goed onthaald door pastorale raden en werkgroepen waar hij werd voorgelegd. Er staan dan ook concrete voorstellen tot hervorming in, vaak vragen die al decennialang meegaan. Maar is de tekst niet te binnenkerkelijk? Ontbreekt er niets in? Hier zijn enkele echo’s die het pastorale veld nog wil meegeven alvorens de tekst naar Rome wordt gestuurd voor de redactie van het werk­document.