Interactieve sessie helpt besturen toekomst geven aan kerken

Bisdom Hasselt

Wat kan er in mijn kerk? Een bestemmingsprofiel biedt kerkbesturen inzichten in ruimtelijke toekomstmogelijkheden. © Onroerend Erfgoed

Vanaf 2025 moet iedere gemeente een gevalideerd kerkenbeleidsplan hebben, geschreven door het centrale kerkbestuur en lokaal bestuur. Het vormt de basis voor de zoektocht naar een goede invulling. Haast iedere gemeente heeft al zo een plan, maar in ongeveer de helft van de gemeenten zijn ze aan herziening toe. Maar, wat kan er in mijn kerk? Het is een vraag waar lokale besturen en kerkbesturen vandaag mee worstelen.
In opdracht van het agentschap Onroerend Erfgoed werd een bestemmingsprofiel gemaakt, da…