Parochie is communicator van hoop en vertrouwen

Dossier

Naar aanleiding van Wereldcommunicatiedag, op 28 mei jongstleden, stuurde paus Franciscus een boodschap de wereld in. Daarin spoorde hij de media aan te streven naar een open en creatieve vorm van communicatie „die in dienst staat van een authentieke ontmoetingscultuur”. Op Mediazondag (24 september) stelt de Kerk in Vlaanderen dan ook scherp op het communiceren van hoop en vertrouwen in onze tijd. kerk & leven voelt zich daarbij als een vis in het water. Ook onze lokale redacties en parochieteams speuren elke week naar wat mensen verenigt en aanspoort om de Blijde Boodschap uit te dragen. We laten enkele parochies aan het woord die, elk op hun manier, verkondiger en getuige zijn van wat leeft in de schaduw van de kerktoren.