vzw Dyzo ondersteunt ondernemers in moeilijkheden

Podium

„Enkele jaren geleden startte onze dochter een eigen zaak, een bakkerij”, vertelt haar moeder Sigrid*. „Het was een droom die werkelijkheid werd, maar ze belandde in moeilijkheden. Ze bleef voortdoen, wilde er iets van maken, maar schaamde zich ook tegenover de buitenwereld. We hielpen haar zoveel mogelijk, maar wisten niet wat te doen. Moesten we een faillissement aanvragen en zo ja, hoe? Zochten we best een andere oplossing en welke dan?”

Sigrid kon het niet langer aanzien. „De onzekerheid, de problemen en de schaamte wogen zwaar op ons gezin. Uiteindelijk nam ik een collega in vertrouwen die ooit zelf een zaak had die failliet ging. Zo belandden we bij Dyzo”, blikt ze terug. „Jammer genoeg bleek een faillissement de enige uitweg. Dyzo informeerde ons, stond altijd klaar, regelde de administratieve zaken. Het was een enorme steun voor ons.”

Sinds begin 2022 merkt vzw Dyzo dat het aantal nieuwe dossiers elke maand significant toeneemt. © Annick De Wilde

Dyzo is actief in heel Vlaanderen en werkt discreet, kosteloos en onafhankelijk. ©Annick De Wilde

„We zijn actief in heel Vlaanderen en werken discreet, kosteloos, dankzij…