Eredoctoraat voor Johan Bonny

Bisdom Antwerpen

Universiteit Bonn prijst bisschop voor zijn inspanningen voor synodaliteit

De Katholieke Theologische Faculteit van de Universiteit Bonn prijst de klare taal die Johan Bonny spreekt. © Stad Antwerpen

Op 6 juni ontvangt bisschop Johan Bonny een eredoctoraat van de faculteit Katholieke Theologie van de Rheinische Friedrich-Willems Universität in Bonn, één van de meest gerenommeerde Duitse katholieke theologische faculteiten. De faculteit kent hem deze eer toe omwille van zijn „buitengewone verdiensten voor de synodaliteit in de katholieke Kerk en voor de vernieuwing van de kerkelijke leer over het huwelijk, het gezin en andere relatie- en levensvormen”.
„Bisschop Bonny staat voor een theologische en k…