Creatief het evangelie zichtbaar maken

Bisdom Brugge

Nieuw pastoraal werkjaar focust op gemeenschapsopbouw. Vrijwilligers geven impulsen

Met het project Plek in de kerk biedt CCV Brugge, Christelijke Cultuur Vandaag, inspiratie om een liturgische ruimte aan te kleden. In juni inspireerden een dertigtal creatievelingen elkaar voor het komende pastorale werkjaar op basis van enkele impulsen.

Vrijwilligers van parochies geven elkaar tips tijdens inspiratieavond Plek in de kerk. © CCV Brugge

Voor het derde jaar op rij vertrekken parochies in het bisdom Brugge vanuit de grondtoon De vreugde van het evangelie. Met de slogan Gevonden, gezonden, verbonden ligt de klemtoon dit keer op gemeenschapsvorming. ‘Zelfs als we niet meer met velen zijn, kan gemeenschap vormen rond de Heer onze Kerk blijvend geloofwaardig en aantrekkelijk maken’, klinkt het in een van de teksten ter inspiratie. In de liturgische ruimte zijn er op creatief vlak alvast heel wat mogelijkheden.

Creatief