‘God gaat met iedereen een avontuur aan’

Bisdom Hasselt

Het leven was lange tijd niet makkelijk voor Christel Hannes (58) uit Mol. Haar pad raakte verzand en haar veerkracht werd aardig op de proef gesteld. Tot ze kennismaakte met geestelijke begeleiding. ‘Er stapt nu Iemand met me mee’, zegt ze.

Het bisdom Hasselt bracht onlangs een nieuwe folder uit, waarin de geestelijke begeleiding wordt toegelicht. ‘Het zijn absoluut vertrouwelijke gesprekken’, klinkt het. © Tony Dupont

Geestelijke begeleiding is één van de instrumenten die de Kerk aanbiedt om te groeien in verbondenheid met God. In ons bisdom is het al verscheidene jaren een kosteloze traditie om mensen te begeleiden op hun persoonlijke geloofsweg. Ze worden daarin bijgestaan door een geestelijke begeleider, een broer of zus in het geloof, die luistert en vanuit zijn of haar eigen geloof inzichten en wijsheid aanreikt om de relatie met God te verdiepen.

Christel Hannes: ‘Mijn leven omgegooi…